نکاتی از جاروبرقی صنعتی

این مقاله با عنوان (نکاتی از جاروبرقی صنعتی) بر آن است تا چند نکته مفید در مورد جاروبرقی صنعتی را بیان نماید. امیدواریم که این نکات برای علاقه مندان به این مبحث مفید واقع شود.

جاروبرقی صنعتی
جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی بطور ویژه برای جمع آوری آلودگی و یا انتقال آنها از نقطه به نقطه دیگر کاربرد دارد. این دستگاه مزایای متعددی را برای اغلب صنایع فرآهم آورده و ابزار اصلی و مهم بخش نظافتی به حساب می آید.

چه نیازی به جاروبرقی صنعتی

علت اصلی نیاز به این وسیله را بهداشت می دانیم. البته بهداشت در موارد مختلف:

1ـ بهداشت محیط: نگرانی های بیشتر در مورد بهداشت محیط کار، بهداشت و ایمنی در صنایع مصرف کننده نهایی باعث رشد بازار می شود. محل کار تمیز باعث افزایش کارآیی نیروی کار می گردد.

محیط های صنعتی مجموعه بی نظیری از چالش های تمیز کردن را ارائه می دهند که نیاز به رسیدگی و توجه ویژه ای دارد.

2ـ بهداشت و سلامت نیروها: مناطق آلوده و کثیف در صنایع می تواند تأثیر بسزایی بر سلامت کارمندان داشته باشد. اداره ایمنی و بهداشت شغلی، نمایندگی وزارت کار، قوانین مربوط به مکان های تمیز و بهداشتی را تصریح کرده اند.

بنابراین متناسب با این نیازها، بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات برای نظافت صنعتی، دستگاه جاروبرقی صنعتی را ارائه می دهند که مطابق با استانداردهای  OSHA ارائه می شود.

نیاز صنایع مختلف به جاروبرقی صنعتی

صنایع مختلف برای ایجاد محیطی مناسب نیاز به این دستگاه مکانیزه دارند. برای صنعت غذا و نوشیدنی، رعایت قانون نوسازی ایمنی مواد غذایی اجتناب ناپذیر است.

به این ترتیب، صنعت داروسازی برای تمیز نگه داشتن تجهیزات و امکانات باید از شیوه های فعلی مناسب مانند جاروبرقی صنعتی استفاده کند.

مزایای عمده این دستگاه

مزایای عمده جاروبرقی صنعتی به شرح زیر است:

۱- مکنده صنعتی یک روش تمیز کردن سریع و آسان را برای یک منطقه بزرگ صنعتی فراهم می کند. در نتیجه موجب صرفه جویی در وقت، انرژی و نیروی انسانی می شود.

۲- جارو برقی های صنعتی در توسعه و حفظ یک محیط سالم و تمیز که منجر به افزایش مزایای سلامتی کارکنان می شود، کمک می کنند.

۳- جارو برقی های صنعتی با قدرت مکش بالا، ساده ترین و مؤثرترین تجهیزات برای سرعت بخشیدن به پاکسازی سریع گرد و غبار و خاک، به طور کلی از کف یا سایر سطوح هستند.

جاروبرقی صنعتی
جاروبرقی صنعتی

خصوصیات جاروبرقی صنعتی

مهم ترین ویژگی های این دستگاه را می توان به صورت زیر باین نمود:

1ـ مقاوم بودن

ساختار جاروبرقی صنعتی باید محکم باشد. اغلب جنس ساختار بدنه دستگاه از استیل جامد می باشد که گاهی با لایه محافظ رنگ می شود.

به عنوان مثال پایه موتور آلومینیوم به جای پلاستیک، سر ساخته شده با ترکیب خلاقانه ای از مواد برای مقاومت در برابر تماس با باقی مانده های گرم، فیلتر HEPA ، ایده آل برای گرد و غبار نازک و خاکستر می باشند.

همچنین دسته ایمن و نوع موتور و پمپ آن را نسبت به جاروبرقی معمولی، بسیار کارآمد و کاربردی می سازند.

لوازم جانبی فیلتر و فیلترهای مقاوم در برابر حرارت باعث می شوند که فر ها را به سرعت و با خیال راحت تمیز کنید، بدون اینکه منتظر خنک شدن آنها باشید و در نتیجه باعث افزایش بهره وری می شود. ع

لاوه بر این در حین انجام فعالیت های تمیز کردن، استفاده از جاروبرقی قدرتمند از پراکندگی گرد و غبار در محیط جلوگیری می کند و در نتیجه محیط را سالم تر و راحت تر تمیز می کند. نکته آخر اینکه، طراحی جمع و جور و ارگونومیک، مانورپذیری را در کلیه محیط ها، حتی باریک ترین مناطق افزایش می دهد.

2ـ قدرتمندی موتور

موتور این مکنده صنعتی به اندازه کافی کوچک است. به طوری که بیش از حد بر وزن کل دستگاه اضافه نکند. علاوه بر این یک کارایی قابل توجه ارائه دهد. در نتیجه راندمان مکش بالایی را تضمین کند.

3ـ امکان جابه‌جایی راحت

در بسیاری از موارد مکنده به چرخ های لاستیکی مجهز شده که به آنها این امکان را می دهد به راحتی عملگرها را در هر نوع سطحی دنبال کنند. راحتی را در جابجایی برای افراد فراهم کند. این جاروبرقی لازمه صنایع و کارهای سخت می باشد.

4ـ فیلتراسیون مناسب

فیلترهای طبقه بندی شده به عنوان L / M / H به تنهایی نمی توانند سطح ایمنی مورد نیاز استانداردهای بین المللی را تضمین کنند. اغلب مکنده های صنعتی ساخت برند های معتبر دنیا در آزمایشگاه های مستقل کاملاً مورد آزمایش و تأیید قرار می گسرند. مجهز به کیسه های جمع آوری مناسب برای بازیابی و دفع زباله ها، موتورهای سازگار با الزامات فیلتراسیون و ضربه گیر با ساختار مقاوم، انیز هستند. این موارد هنگام آزمایش جاروبرقی صنعتی مورد بررسی قرار می گیرند.

کاربرد جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی
جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی چه در کارخانه های بزرگ و چه در کارگاه های کوچک ابزارهای اساسی هستند. آن ها چه برای مکش آلودگی و چه خاک و مواد سنگین مناسب ترین گزینه هستند.

کاربردهای اصلی جاروبرقی صنعتی در یک کارگاه کوچک تولید نان می تواند به ترتیب زیر باشد:

۱- تمیز کردن عمومی فضا از گرد و غبار آرد. برای این نوع نظافت، استفاده از جاروبرقی ATEX ، به منظور رعایت مقررات ایمنی صنعت مواد غذایی توصیه می شود.

۲- تمیز کردن قسمت داخلی فر

۳- مکش مقاوم در برابر درجه حرارت بالا یعنی چیزی در حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد برای مکش ایمن

۴- جمع آوری مواد و پودرهای ریز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!
WeCreativez WhatsApp Support
در هر زمان پاسخ گوی شما هستیم
خرید و فروش عمده و تکی انواع الکتروموتور
Call Now Buttonکارشناس فروش