پمپ آب کارواش

دفتر فروش اینترنتی در خوزستان

آیا به دنبال بهترین مرکز خرید پمپ آب کارواش در خوزستان هستید؟ آیا به دنبال مرکزی می باشید که پمپ آب کارواش خود را به فروش برسانید؟ آیا برای تعویض پمپ آب کارواش خود در میان سایتها به جست و جو می پردازید؟ جست و جو را متوقف نمایید. الکتروموتوری، بهترین مرکز خرید و فروش پمپ آب کارواش در خوزستان  هم اکنون پیش روی شماست.

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339      

کارواش به چه معنایی است؟

پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش
کارواش کلمه ای انگلیسی است. این کلمه ترکیبی از دو کلمه می باشد. 1ـ کار به معنای خودرو یا ماشین 2ـ واش به معنای شستن بنابراین کارواش به معنای ماشین شوی یا شستن خودرو می باشد. می توانیم کارواش را به عنوان مکانی برای شستن خودروهای مختلف، ترجمه نمود.

انواع کارواش

می توان گفت دو نوع کار واش داریم: کارواش دستی و کارواش اتوماتیک. در ادامه به بررسی این دو نوع کارواش می پردازیم:

1ـ کارواش دستی

در این روش شستشوی اتومبیل ها با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی صورت می پذیرد. این دستگاه ها قادر هستند دبی و فشار گسترده ای را تولید نمایند. اما دستگاه استفاده شده به منظور شست و شوی اتومبیل ها باید فشار در حدود (160 الی 200 بار) را تأمین نماید. در این صورت بدون آسیب به بدنه خودو شست وشو به صورت دقیق و آسان انجام می شود. دستگاه واترجت صنعتی با افزایش فشار آب به وسیله یک پمپ فشار قوی آب را به فشاری چندین برابر می رساند. به این ترتیب آب به ماده ای قوی برای از میان برداشتن آلودگی ها تبدیل می گردد.
پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339

2ـ کارواش اتوماتیک

در این دسته کارواش ها شست وشوی اتومبیل ها به صورت کاملا مکانیزه صورت می پذیرد. برای شست وشوی ماشین های سواری، ماشین های سنگین و ون می توان از این نوع کارواش استفاده نمود. تنوع کارواش های اتوماتیک زیاد بوده و این امکان را فراهم می آورد تا متناسب با محیط و شرایط نسبت به احداث کارواش مناسب عمل شود.

انواع کارواش اتوماتیک

از جمله انواع کارواش های اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
الف) کارواش دروازه ای
نوعی از کارواش های اتوماتیک است. ماشین ثابت مانده و ربات بر روی خودرو حرکت می کند. در این سری از کارواش های اتوماتیک، سیستم فوم پاش، برس ها، سیستم آبکشی و خشک کن ها تماما بر روی یک ربات نصب شده اند. امروزه با توجه فضای کم مورد نیاز دروازه ای ها(حدود 50 متر مربع) و همچنین صرفه جویی در وقت و مصرف آب، دروازه ای ها از پرطرفدارترین کارواش های خودکار می باشند.
ب) کارواش تونلی
که با استفاده از تسمه نقاله خودرو را از میان تعدادی دستگاه‌های شست‌وشوی ثابت عبور می‌دهد.
ج)  دیگر کارواش ها
علاوه بر انواع کارواشهایی که بیان شد، چند نوع دیگر نیز وجود دارد که در زیر بیان شده است.
  • کارواش نانو یا کارواش بدون آب یا خودروشویی بدون آب: در این نوع شستشو از مواد شوینده شیمیایی برای شستن و پولیش کردن خودرو استفاده می‌کند.
  • کارواش بخار یا خودروشویی بخار: یک روش جدید و کم مصرف است که با بخار خشک و مرطوب برای شستشوی خودرو از آن استفاده میشود
  • کارواش نانو بخار یا خودروشویی نانوبخار: در این شستشو از بخار و مواد نانو شوینده برای شستشوی خودرو استفاده میشود.
  • کارواش سیار یا خودروشویی سیار: انواع شستشوی کارواش خودرو در روش کارواش سیار میتواند استفاده شود که با استفاده از موتور و وانت بار میتوان در محل شستشو حضور پیدا کرد و خودرو را در محل مورد نظر شستشو داد.

تاریخچه کارواش

پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339

کارواش ها به تدریج سیر تکاملی خود را طی نموده اند. امروزه پس از گذشت سالها از عمر کارواش، به مدل هایی مجهز با عنوان کارواش اتوماتیک رسیده ایم.

اولین کارواشها

تاریخچه کارواش حدود سال ۱۹۱۴ با کارواشهای دستی آغاز شده است. در این کارواش ها، خودرو بوسیله دستمال و سطل آب شستشو می شد و تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار نمی گرفت. بعد از مدتی، ماشین شوی ها پیشرفت کردند. ابتدا یک نیروی خدماتی، سطح خودرو را با مواد پاک کننده تمیز می کرد، سپس خودرو توسط شخص مسئول کمی جلوتر برده شده و توسط فرد دیگری شستشو داده می شد. در آخر، توسط یک نیروی دیگر خشک می شد. هنوز هم تمام عملیات شست و شوی اتوموبیل، دستی و بدون هیچگونه تجهیز خاصی انجام می شد. تحولی دیگری که در کارواش صورت گرفت، استفاده از تجهیزات بود. تجهیزات شستشوی خودرو کمی تحول پیدا کرد. در این زمان، خودرو بوسیله یک سیستم قلاب مانند (وینچ) به جلو کشیده می شد. این روش در حدود سال ۱۹۴۰ در آمریکا بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۴۶ پاشش آب بر روی خودرو توسط آب پاش های فوقانی و خشک کردن بدنه توسط دمنده مکانیکی در یک مرکز شستشوی خودرو مورد استفاده قرار گرفت. در این زمان از سیستم نوار نقاله انتقال خودرو بهره می برد.

کارواشهای اتوماتیک

در سال ۱۹۵۰، اولین مدل از دستگاه های شستشوی خودرو با نام کارواش اتوماتیک، ساخته شدند. این کارواش ها مراحل شستشوی خودرو را بطور نیمه خودکار انجام می دادند. عملیات حرکت دادن خودرو بوسیله سیستم اتوماتیک و برس زنی بصورت دستی انجام می شد. در سال ۱۹۶۰، سیستم های بازیابی آب، روش های مختلف شستشوی تایرها و برس های با کیفیت و نرم از ویژگی هایی بودند که  برای این دستگاه های شستشوی ماشین فراهم شدند. از سال ۱۹۷۰، سیستم هوشمند شستشوی چرخ ها و پاشش واکس نیز  به این مراکز اضافه شد. وجود بحران های اقتصادی در دنیا و گران شدن سوخت، در این دهه موجب توقف رشد دستگاه کارواش شد. در سال ۱۹۸۰، با افزایش رشد اقتصادی تمایل افراد برای استفاده از خودرو افزایش یافت و تجهیزات شستشوی آن دوباره رونق یافتند. مراکز شستشوی خودروها به امکانات و تجهیزات بیشتر مانند سیستم بازیابی و تصفیه آب، برس های با کیفیت با حرکت هوشمند در زوایای مختلف، نازل های فشار قوی آب، نازل های پاشش واکس برای افزایش درخشندگی خودرو و سیستم های کامپیوتری برنامه ریز مجهز شدند. امکان تعیین عملیات دلخواه برای مشتریان فراهم شد. کارواش تونلی نسل پیشرفته مدل های اتوماتیک ماشین شوی هاست که در آن خودرو بر روی یک نوار نقاله یا کانوایر حرکت کرده و در بخش های مختلف شستشو و خشک می شود.

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339

کارواشهای سلف سرویس

نسل دیگری از مراکز جدید شستشوی ماشین، کارواش سلف سرویس می باشد. در این مراکز، مالکان خودرو شخصا می توانند از تجهیزات پر فشار شستشوی خودرو، استفاده نمایند. این تجهیزات با پرداخت هزینه توسط کاربر قابل استفاده بوده و دارای گزینه هایی چون پاشش فوم، شستشوی تایر ها و پاشش واکس نیز می باشد.

پمپ آب

پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش
بعد از آشنایی مختصر با کارواش، می خواهیم اندکی از پمپ آب بیان نماییم.

چه نیازی به پمپ آب

آب یکی از ضروری ترین نیاز انسان در طول تاریخ بوده و جا به جایی آن از یک نقطه به نقطه دیگر بشر را بر آن برداشت که به فکر ساخت دستگاهی برای رفع این نیاز باشد. اولین نمونه پمپ های آب توسط مصریان باستان و سپس یونانیان طراحی و ساخته گردید که نیروی محرکه آن ها انسان و یا حیوان بود. اما از قرن 17 به بعد اولین پمپ های گریز از مرکز توسط مهندسان اروپایی طراحی و در قرن 19 بسیاری از ایرادت آن ها رفع شد که با استقبال زیادی نیز مواجه گردید. این تغییر و تحول تا به امروز ادامه داشته به نحوی که شاهد نسل جدید تری از این نوع پمپ ها در جایگاه صنعت هستیم.

دسته بندی پمپ

امروزه انواع محتلفی از پمپ ها تولید و روانه بازار شده است. این نوع از پمپ ها را بر اساس ویژگی های گوناگونی دسته بندی می کنند. یکی از متداول ترین نوع دسته بندی پمپ ها بر اساس نحوه انتقال انرژی از پمپ به سیال می باشد. بر این پایه ما دو نوع دسته بندی پمپ داریم: 1- پمپ های دینامیکی 2- پمپ های جابه جایی مثبت. در پمپ های دینامیکی انتقال انرژی به سیال به صورت دائمی است؛ ولی در جا به جایی مثبت به صورت متناوب و دوره ای می باشد.

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339

انواع پمپ ها

از انواع پمپ های دینامیکی می توان اشاره ای به دو زیر دسته اثرات خالص و گریز از مرکز نمود. که پمپ دینامیکی گریز از مرکز خود شامل جریان مختلط، جریان شعاعی و جریان محوری است. عملکرد پمپ های گریز از مرکز بر اساس تبدیل انرژی جنبشی سیال به فشار ایستا می باشد. که این کارکرد بر اساس قانون برنولی توصیف می گردد. از این نوع پمپ ها معمولا به منظور جا به جایی سیال در سیستم لوله کشی به کار گرفته می شود. پمپ های جا به جایی مثبت شامل دو زیر دسته دورانی و رفت و برگشتی می باشد. که از زیر دسته دورانی می توان به پمپ های تک و چند روتور و از پمپ رفت و برگشتی هم پیستونی (پلانجر) و دیافراگمی اشاره نمود.
پمپ صنعتی
پمپ صنعتی
پمپ صنعتی
غالب اوقات در صنعت لازم است که یک سیال خاص (آب، نفت، فاضلاب، گل و لای و …) جا به جا شود و همچنین لازم است که این انتقال و جا به جایی با سرعت بالایی صورت گیرد از این رو از پمپ های صنعتی استفاده می گردد که در شکل و انداره های مختلفی بر اساس نیاز، طراحی و تولید می شوند. از مهمترین پمپ هایی که در صنعت به وفور مورد استفاده قرار می گیرند می توان اشاره ای به پمپ پیستونی، دیافراگمی، اسکرو، چرخ دنده ای و … نمود.

پمپ زمینی

پمپ زمینی
پمپ زمینی

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339

پمپ هایی در بازار وجود دارند تحت عنوان سیرکولاتور؛ که از آن ها به منظور به گردش درآوردن سیال درون یک سیکل بسته مورد استفاده قرار می گیرد. و قادر است که سیالات را تا دمای 100 الی 130 درجه سانتی گراد پمپاژ نماید. این نوع از پمپ ها که به صورت گریز از مرکز می باشند در دو نوع پمپ خطی و پمپ زمینی با دور 1450 وجود دارد. پمپ زمینی برخلاف نوع خطی که فقط دبی ایجاد می کند قادر است که هم دبی و هم فشار ایجاد نماید و می توان برای ساختمان های کوچک تا متوسط از آن استفاده نمود.

پمپ سانتریفیوژ

پمپ سانتریفیوژ
پمپ سانتریفیوژ
پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز در دسته پمپ های دینامیکی یا همان جا به جایی غیر مثبت قرار می گیرد که انرژی از طریق چرخیدن یک پروانه به سیال منتقل می گردد. بخشی از این انرژی به صورت جنبشی و بخشی دیگر نیز به صورت پتانسیلی نمود پیدا می کند که امکان جا به جایی سیال به سمت بالا را فراهم می آورد. این نوع از پمپ ها یکی از ایده آل ترین پمپ های موجود در بازار هستند چرا که همواره مقدار مشخصی از دبی آب را در یک فشاری ثابت و در هر موقعیتی تامین می کند.

پمپ حلزونی

پمپ حلزونی
پمپ حلزونی
از اجزاء اصلی پمپ های گریز از مرکز، تیغه و پروانه است. نقش پروانه در پمپ، تامین انرژی مورد نیاز است که به دو شکل مارپیچی و توربینی دیده می شود. پروانه توربینی دارای تیغه های پخش شونده است که سرعت آب را به طور آهسته کاهش می دهد. اما در حالت مارپیچی پروانه ها درون یک محفظه حلزونی شکل قرار دارند که سرعت آب به دلیل ترک کردن پروانه کاهش می دهد که افزایش فشار را به همراه دارد. این نوع پمپ حلزونی به دلیل ظرفیت بالا و هد مصرفی پایین، در چاه های کم عمق مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پمپ آب

پمپ آب هایی که در بازار موجود اند بر اساس کاربرد های مختلفی طراحی و تولید شده اند. که از آن جمله می توان اشاره ای به انواع پمپ آب صنعتی، خانگی، کفکش، لجن کش، کارواش، شناور، آتشنشانی و … نمود.

پمپ کارواش

پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش
پمپ کارواش که از آن تحت عنوان پمپ پیستونی نیز یاد می کنند از دسته پمپ های جا به جایی مثبت محسوب می گردد. به دلیل حرکت پیستون در سیلندر و حرکات رفت و برگشتی، عمل مکش و پمپاژ سیال را انجام می دهد. این نوع از پمپ ها با فشار 100 تا 1000 بار و آبدهی پایین، جهت انتقال، پاشش و تزریق سیال با محدوده وسیکوزینه وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ آب کارواش

پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش

مرکز اینترنتی خرید، فروش، تعویض پمپ آب کارواش در خوزستان

شماره تماس: 09929831339

پمپ آب کارواش یا واترجت که به پمپ پیستونی نیز معروف است، جهت شستشو در مصارف خانگی و صنعتی و همچنین در سیستم های شستشوی ماشین به کار می رود. عملکرد پمپ کارواش بدین صورت است که با بالابردن فشار آب و پاشش آن، باعث از بین بردن آلودگی می شود و اجزای آن شامل موتور، سیلندر، لانس، پمپ، شیلنگ کارواش و نازل می باشد.

موارد کاربرد پمپ کارواش

پمپهای کارواش در شستشوی اتومبیل، کف سالن، راهروها، شیشه ها،سیستم های مه پاش و همچنین در مواردی مانند چربی برداری، رسوب زدایی، شستشوی دستگاه ها و تاسیسات صنعتی کاربرد دارند. قابلیت های متنوع این پمپ ها باعث شده تا از این پمپ آب در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سرامیک، لوله سازی، و غیره از آن استفاده شود.

انواع پمپ آب کارواش

این نوع پمپ آب در دو نوع پمپ کارواش برقی و پمپ کارواش بنزینی ارائه می گردد. پمپ های کارواش برقی در مقایسه با نوع بنزینی آن دارای قیمت مناسب تر و سرو صدای کمتر است و در ضمن قابلیت استفاده در داخل ساختمان، بدون دود را دارند و هزینه ی نگهداری آن نیز پایین تر می باشد که البته به دلیل نیاز داشتن به سیم برق، پمپ کارواش برقی، سیار نمی باشد. لازم به ذکر است پمپ های کارواش برقی، به دو صورت خانگی و صنعتی موجود می باشند.

 مزیت های پمپ آب کارواش

پمپ آب کارواش
پمپ آب کارواش
  • یکی از بزرگترین مزیت های پمپ های کارواش شستشوی خودرو و سایر موارد با فشار بالا می باشد که این مورد کار شما راحت کرده و باعث تمیز تر شدن خودرو می گردد و همچنین شما می توانید نواحی بیشتری را در مدت زمان کمتری شستشو دهید
  • دومین مزیت این نوع پمپ آب، کاهش مصرف آب می باشد. اگر شما اقدام به شستشوی خودروی خود با اسفنج کنید به طور متوسط به 150 گالن آب نیاز دارید در صورتیکه میانگین مصرف آب در پمپ کارواش 35 گالن می باشد
  • بعد از شستشوی خودروی خود، تمامی آب به فاضلاب برگشته که این آبها به علت آلوده بودن ممکن است باعث تخریب منابع زیرزمینی شود، اما پمپهای کارواش به صورت اتوماتیک، پس از شستشو، آب را تصفیه کرده و برای استفاده مجدد آماده می کند
  • این گونه پمپ ها دارای کارایی بالا و استفاده راحت و آسان هستند و همچنین نگهداری آنها آسان می باشد

مرکز خرید و فروش انواع پمپ آب کارواش در خوزستان

سایت الکتروموتوری شما را به بهترین مرکز فروش انواع پمپ آب کارواش در خوزستان متصل می گرداند. اگر قصد فروش پمپ آب کارواش در خوزستان را دارید، الکتروموتوری، به شما کمک می نماید. جهت هر گونه خرید و فروش و تعویض انواع پمپهای آب کارواش در سراسر کشور از جمله خوزستان با کارشناس فروش سایت تماس بگیرید.   کارشناس فروش سایت: جواد یزدانی شماره تماس: 09929831339

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!
WeCreativez WhatsApp Support
در هر زمان پاسخ گوی شما هستیم
خرید و فروش عمده و تکی انواع الکتروموتور
Call Now Buttonکارشناس فروش