پرسشهای معمول درباره جاروبرقی صنعتی

در این مقاله به پاسخ پرسشهای معمول درباره جاروبرقی صنعتی پرداخته می شود.

جاروبرقی صنعتی
جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی چیست ؟

جاروبرقی ها در انواع و مدل های مختلف تولید و عرضه میشود. جاروبرقی صنعتی و تجاری نوع پرقدرتی از جاروبرقی ها می باشد که برای جمع آوری حجم بالای زباله ها و آلودگی های تر و خشک طراحی، ساخت و تولید شده اند.
در اصل جاروبرقی های صنعتی قادر هستند مقدار زیادی زباله ها و کثیفی ها را جمع آوری کرده و محیطی عاری از هرگونه کثیفی تحویل کاربر دهند.

جاروبرقی های صنعتی با پسوند اکونومی چه تفاوتی با مدل های حرفه ای دارند؟

برخی جاروبرقی های صنعتی تولید شده توسط شرکت آنا دارای پسوند اکونومی میباشند که تفاوت جاروبرقی های صنعتی اکونومی آنا با دیگر مدل ها در موتور و کالسکه استفاده شده در آن میباشد.

موتورهای استفاده شده در جاروبرقی صنعتی مدل معمولی از موتورهای استفاده شده در محصولات الکترولوکس و AEG آلمان میباشد. تولید شرکت دمل اسلوانی هستند. در این موتورها خنک شدن موتور با یک پروانه جداگانه انجام میشود که باعث بالا رفتن عمر موتور میشود.
موتور استفاده شده در مدل های اکونومی  از نوع موتور دوپروانه سایکلون شرکت آمیتک است. یک شرکت تولید کننده موتور چینی معتبر تحت لیسانس شرکت آمیتک آمریکا میباشد.

کالسکه استفاده شده در مدل معمولی از نوع کالسکه فلزی است. چرخ های بزرگ مناسب محیط هایی که نیاز به جابه جایی زیاد دستگاه در سطح زمین دارند. استحکام و مقاومت بسیار بالا برای حرکت بر روی سطوح ناهموار (آسفالت در کارواش ها و …) دارند.
در مدل اکونومی از کالسکه پلاستیکی استفاده شده است. از نظر استحکام و مقاومت کمی ضعیفتر ولی دارای ظاهری زیباتر هستند. به علت فرآیند تولید راحت تر دارای قیمت بسیار مناسبتر هستند.

الکتروموتور AEG یا دمل اسلوونی چیست؟

موتورهای پیشرفته سایکلون دوپروانه دمل اسلوونی ساخت شرکت دمل می باشد. به دلیل اینکه در محصولات AEG  و الکترولوکس آلمان استفاده میشوند در بازار به موتور AEG  معروف شده اند.
عملکرد این موتور به گونه ای است که در این موتورها خنک شدن موتور درحین کار و با استفاده از هوای تمیز انجام می گیرد. باعث طول عمر بالای موتور، بازدهی بالا و قابلیت استفاده طولانی بدون کم شدن قدرت موتور می شود.
الکتروموتور آمیتک چیست ؟

موتور AMETEK یک موتور باکیفیت و درجه ۱ چینی میباشد. با توجه به استفاده از تکنولوژی ساخت یک موتور آمریکایی از قدرت و توانایی بالایی برخوردار است.

در این موتور هم به واسطه پروانه جداگانه برای خنک کردن عملکرد این موتور به گونه ای است که در این موتورها خنک شدن موتور درحین کار و با استفاده از هوای تمیز انجام می گیرد. با توجه به دو پروانه بودن، این عمل باعث طول عمر بالای موتور، بازدهی بالا و قابلیت استفاده طولانی بدون کم شدن قدرت موتور می شود.

چرا قدرت مکش جاروبرقی صنعتی بیشتر از جاروبرقی خانگی است؟

در جاروبرقی های صنعتی جابجایی حجم هوا بدلایل زیر بیشتر از جابجایی هوا در جاروبرقی خانگی است.
* در جاروبرقی های صنعتی از موتور های دوپروانه سایکلون دمل اسلوونی استفاده میشود.
* در جاروبرقی های صنعتی بعلت گستردگی سطح فیلتر، منافذ زیادی جهت عبور هوا وجود دارد.
* میزان جابجایی هوا به تعداد موتور ها جاروبرقی صنعتی هم بستگی دارد.
* چون وزن هوای مکیده شده باید بیشتر از وزن مواد مکیده شده باشد. هوای بیشتر باعث قدرت مکش بیشتر میشود.

آیا داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای جاروبرقی صنعتی اجباری است ؟

 از مرداد ۱۳۹۰ جاروبرقی و وسایل تمیز کننده با سیستم مکش آب در فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری قرار گرفت.

طبق ماده ۹ قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، تولید، توزیع و فروش آن بدون علامت استاندارد ممنوع است.

چرا برخی جاروبرقیهای صنعتی فاقد سیم اتصال زمین (Earth) است ؟

در جارو برقی های صنعتی حفاظت در برابرخطر برق گرفتگی فقط به عایق بندی پایه متکی نیست. با استفاده از عایق بندی مضاعف یا تقویت شده تدابیر حفاظتی تکمیلی برای آن درنظر گرفته شده است.

این دستگاه از نظر عایق بندی طبقه ۲ محسوب میشود. در وسایل الکتریکی طبقه ۲ از اتصال زمین استفاده نمیشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!
WeCreativez WhatsApp Support
در هر زمان پاسخ گوی شما هستیم
خرید و فروش عمده و تکی انواع الکتروموتور
Call Now Buttonکارشناس فروش